vrijdag 14 juli 2017

Kruiden

Hier  hingen de kruiden te drogen.

Nu zit het in  potjes.
Eerst gecontroleerd of ze goed gedroogd zijn en niet verkleurd. 
Van de laurier heb ik maar een paar blaadjes weg  moeten gooien. 
De rozemarijn en de oregano had  ik aan de steeltjes gedroogd, dus die ontsteeld (vast geen goed woord) en daarna even in de hakselaar gedaan en bij de italiaanse kruiden toegevoegd.

 Zo voor een eerste keer in  het ikea-ding, is het goed gegaan. Moet er alleen erg in houden dat ik niet teveel  in een keer afknip  van de kruiden. Er is niet veel oppervlak om veel tegelijk drogen.
Ik denk dat ik de volgende keer (het regent op het moment pijpenstelen) citroen verbena  ga drogen. En ook weer rozemarijn, die doet het dit jaar nu zo goed. Daar moet ik gebruik van maken.

Toedels van het kruidenvrouwtje ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Aanbevolen post

Zondagse klanken

Tijd voor blote voeten muziek  met dit prachtige weer. Toedels, Jet