woensdag 7 juni 2017

Museumkaart

Die hebben we  weer gebruikt.  Plan was om elke maand  er gebruik van te maken maar  de maand mei is voorbij gegaan zonder enig bezoekje.
Dus afgelopen zaterdag 2 musea bezocht nl. Vincent van Gogh museum en het Rijksmuseum.

Een lichtelijke overdosis maar wel genoten.
Ik vond de tentoonstelling Prints in Paris 1900  het leukst.
Daar kon je  schaduw foto's maken. Jammer dat het in een hoekje verscholen zat en dus weinig mensen het in de gaten hadden dat  er een grappige activiteit aanwezig was.
Pluspunt : tijd genoeg om een paar foto's te maken.

Voor het eerst in m'n leven voet gezet in het Rijksmuseum, indrukwekkend groot en dan heb ik het niet over de Nachtwacht. Die vond ik dus in grootte een beetje tegenvallen. 
Zoveel mooie dingen gezien maar door de drukte overal vluchtig langsgelopen helaas.

Het mooiste schilderij vond ik 
Zomerweelde van  Jacobus van  Looy
Afbeeldingsresultaat voor zomerweelde jacobus van looy

En in het Vincent van Goghmuseum 
Irissen
Afbeeldingsresultaat voor irissen van gogh

Wollen mutsen van walvisvaarders  liet mijn wollig handwerk  hartje harder kloppen.
Het fijne breisel, de kleuren en de staat waar het in gevonden is na zoveel tijd, mooi.

In ieder geval een heerlijk dagje gehad met als resultaat , vele indrukken en moeie voeten.

Toedels, Jet


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Aanbevolen post

Zondagse klanken

Tijd voor blote voeten muziek  met dit prachtige weer. Toedels, Jet