donderdag 5 januari 2017

Logisch verstand of Mindfulness

Dat is mijn voornemen voor deze maand.

"Geen dingen, spullen, prullaria, smeersels en nog vele andere zaken aanschaffen "
Zegt ze hard tegen zichzelf terwijl ze  groot-verpakkingen allesreiniger en handzeep aanschaft en net niet boven het  bedrag komt om geen verzendkosten te hebben.
Dan toch maar  een lippen-balsem erbij en jawel, door €2,50 extra uit te geven kom ik 5 cent boven het benodigde bedrag uit om €6,- verzendkosten te besparen.  En die lippen-balsem wordt zeker weten gebruikt.
Kleine stapjes mensen.

De voorraadkast wordt bekeken en uitgeplozen  en ik vind  2 pakken maanzaad-spul-om-te-mee-te-bakken houdbaar tot......2011.  Ik ben pas ziek geweest en ga het lot absoluut niet meer tarten dus verdwijnen die 2 pakjes in de vuilnisbak.
En dat is het , meer hoeft er niet  weggegooid te worden.
Pfieuw.
Vooral doorgaan.

Maar what about een kappers-bezoek en bios-uitje?
Is dat onnodig?
Bios-uitje was eigenlijk al vorig jaar afgesproken maar vanwege ziekte verzet naar deze week.
En de kapper was wel nodig om na al het ziek-zijn er weer fris en fruitig uit te zien.
Dus ja, dat soort dingen zijn wel nodig om aan uit te geven.


Het is afwegen, elke keer weer.
Wel of niet
Nodig of onnodig
Kan het of niet
Mindfulness uitgeven 
Ik noem het logisch verstand gebruiken.

Toedels, Jet

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Aanbevolen post

Zondagse klanken

Tijd voor blote voeten muziek  met dit prachtige weer. Toedels, Jet