dinsdag 27 december 2016

Sommige tradities zijn ronduit.......onnodig

Met gelakte nagels(voor Tijn) lig ik  op de bank, hondsberoerd na een wilde nacht in een passievolle omhelzing van een porseleinen pot.
1e Kerstdag is aangebroken en probeer met een beschuitje en wat slappe thee weer wat kracht te krijgen.
Het ziet ernaar uit dat dat niet gaat gebeuren.

Kerstdiner bij m'n ouders, met een groot gedeelte van de familie, ziet er heerlijk uit op tafel.
Maar ik zit aan een schaaltje appelmoes met kaneel en wat sperzieboontjes, 7 stuks welgeteld.

Tradities zijn er om in ere te houden, en deze dus ook.
Want het is namelijk zo dat ik om het jaar ziek ben met de feestdagen.
Ik hoef mijn moeder maar te bellen met de woorden: het is weer gelukt hoor! En zij weet direct waar het over gaat. Jet ligt ziek op bed of bank en is een paar dagen uitgeschakeld.
Altijd nog de hoop dat het overslaat maar nee, traditie is traditie.
Dit is voor mij het jaar van accepteren dus dit stukje moet dan ook maar.
Gelukkig heb ik van 2e kerstdag meer kunnen genieten en iets meer dan appelmoes kunnen eten. 

2017 staat voor de deur en ik heet  het zeer welkom. Met open armen leid ik het binnen en geef het een heerlijk bakkie koffie met een koekje. En ik hoop dat het iedereen en mij gunstig gezind is.



Toedels, Jet

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Aanbevolen post

Zondagse klanken

Tijd voor blote voeten muziek  met dit prachtige weer. Toedels, Jet