woensdag 28 januari 2015

Klein+Klein= Groot

Ik ga even uitweiden over mijn bespaar lijstje, want ik ben er erg content mee dat het door een aantal handelingen zo'n verschil maakt in ons budget.
Hier kan je mijn actieplan voor 2014 teruglezen.
Twee punten wil ik even toelichten en wel deze: punt 4 en 10.
Punt 4: de wekkerradio 
De wekkerradio is vanaf vandaag vervangen door een wekker op zonnecellen (geen batterijen en geen stekker)
 Manlief heeft er even aan moeten wennen omdat het piepje wat milder gebracht wordt maar het loopt op een zonnetje ;)


Dan punt 10: het energieverbruik.
Ons verbruik in 2014 was totaal 1921 kWh (4580kWh 4 pers huishouden ) aan elektra
 en 1359 m3 ( 1425 m3 tussenwoning) aan gas.
Het Nibud heeft een mooi tabelletje met gemiddeld verbruik van elektra en gas.
 Als ik het vergelijk met 2013 hebben we sindsdien 700 kWh en 700 m3 minder verbruikt *schouderklopje*.

 Snap je nu dat ik erg blij ben? En de portemonnee ook door dat aardige bedrag wat we hebben teruggekregen.
Dus al die ogenschijnlijke kleine handelingen, zoals elke avond dat rode knopje omzetten en de thermostaat niet hoger dan 19,5 graad zetten heeft echt wel nut.
En niet te vergeten het dubbel glas goedkope stijl die we vlak voor mijn actie-plan hadden geĆÆnstalleerd.

  Kleine veranderingen kunnen grote besparingen opleveren.

Toedels,Jet

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Aanbevolen post

Zondagse klanken

Tijd voor blote voeten muziek  met dit prachtige weer. Toedels, Jet