donderdag 20 maart 2014

Het krantenpapier gaat eraan!

De zon schijnt, de temperaturen zijn mild (we mogen niet klagen zo zonder winter) dus de tuin begint weer om aandacht te vragen.
Snoeien,dood spul weghalen,onkruid wieden ge kent dat wel.

En natuurlijk zaaien voor de moestuin.Wat,waar maar eerst waarin?
Meestal doe ik dat in plastic potjes of kuipjes.
Dit jaar niet ...het krantenpapier gaat er aan.
Manlief neemt elke dag een gratis krantje mee naar huis die vaak ongelezen de papierbak in gaat.
Zonde...overal op Pinterest kom ik ze tegen en je heb er ook een speciaal dingetje voor om ze te maken.
Ik ga niet iets aanschaffen wat ik op jaarbasis totaal een paar uur gebruik.
1 krantje =1 uur  (ik doe het rustig aan he) reken maar uit.

Dus wat te gebruiken wat ik in huis heb.
Voor tutorials kijk ik altijd bij  You tube en binnen een paar seconde had ik een goed en duidelijk filmpje te pakken.

Men neme een bierblik (altijd in huis) en krantenpapier en ga aan de slag.
Dit was het resultaat.
                                   
Hier kon ik niet blij mee zijn.
Schots en scheef en floept zo uit elkaar.
Zo moeilijk kon het toch niet zijn?
Naar mijn idee lag het aan het blikje dus op zoek naar iets anders.
Een bus haarlak dan maar.
Opnieuw proberen en dat ging stukken beter.

Hieronder stap voor stap 
Van links naar rechts:
1.een pagina van de krant
2.vouwen
3.bus op de krant,met een beetje extra krant aan de onderkant
4.krant om de bus rollen
5.de onderkant naar binnen vouwen
6.onderkant op de dop drukken
7.van de dop af
8.voorzichtig van de bus afschuiven

Zo eindig je met hele keurige plantenpotjes van krantenpapier.

Aarde erin en zaaien maar.
Als de zaailingen groot genoeg zijn dan kunnen ze met papier en al de grond in,blijven de wortels onbeschadigd.

Weer wat geleerd.

Toedels,Jet


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Aanbevolen post

Zondagse klanken

Tijd voor blote voeten muziek  met dit prachtige weer. Toedels, Jet