vrijdag 14 maart 2014

Afscheid nemen

Ik heb afscheid genomen. Van mijn te grote ,te kleine,slecht zittende kleding. Mijn kast loopt over en zoals altijd zijn er maar een paar kledingstukken die ik echt graag draag. Namelijk goed zittende kleding !! Wat een verrassing.
Een boek over rommel opruimen  heeft mij daar op moeten wijzen. Over een paar dagen uitgesmeerd heb ik mijn kast onder de loep genomen. En heb ik van sommige kledingstukken echt afscheid moeten nemen. Raar natuurlijk maar als je bedenkt dat ik kledingstukken heb die er al circa 20 jaar hangen,dan is het niet zo raar. We passen het niet meer en toch hou ik ze.Waarom?
Voor de herinnering.
En nu laat ik het meeste gaan (alles heeft z'n tijd nodig) en heb ik inmiddels al twee vuilniszakken en een koffer vol met kleding klaar staan voor de Kledingbank waar ik werk. Ik blij,andere mensen blij en ik meer overzicht in mijn kast.

Een tip uit het boek Wat een bende is op blz 56 te vinden "Maak een foto van een dierbaar voorwerp,doe het voorwerp weg en koester de herinnering als je naar de foto kijkt".
En dit is er dus zo eentje.
Hier is het allemaal mee begonnen.
 
Een knul van 22  met blonde lokken in dit T-shirt. 
Pats boem ,twee kinderen en 20 jaar later,lag dit shirt achter in de kast.
Te groot geworden voor de man van 42.
Dus heb ik er een foto van gemaakt,neemt geen ruimte in (alleen wat MB's),en de herinnering blijft hetzelfde ook zonder het shirt.
Door deze oplossing gaat het een stuk makkelijker om spullen en kleding weg te doen.
 Zeker als we ze nooit meer gebruiken.

Toedels,Jet





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Aanbevolen post

Zondagse klanken

Tijd voor blote voeten muziek  met dit prachtige weer. Toedels, Jet