vrijdag 18 oktober 2013

Niets moet,maar er kan veel

 Kent u deze nog?
Je komt ze hoofdzakelijk tegen in de kringloopwinkel.
Ik heb deze serie gevonden in de ouderlijke boekenkast.
Baedeker voor de vrouw.
Een serie boeken voor de huisvrouw.Met allerlei onderwerpen om het huishouden,het gezin en het leven op rolletjes te laten lopen.

Het is zo'n 40 jaar geleden uitgegeven enne....de inhoud is nog steeds waardevol.
Simple Life,Slow Living ...het staat hierin.
Maar dat weten we diep van binnen  wel.
Want alle informatie die we nu verkrijgen via internet van over de hele wereld komt natuurlijk ergens vandaan.En gelukkig zijn er mensen die het opschrijven,in een boek of nu op internet.Maar nieuw is het niet,wat ze ook beweren.Het is zelfs ouder dan deze 40 jaar oude boeken.Het is zo oud als de mensheid zelf.
Leven en hoe het te doen.
Gezond verstand,Rust,Regelmaat en Reinheid.
Simpel.
Jagen deed je alleen om voedsel te vergaren en niet om door het leven te gaan.

Waarom deze diepe gedachtenis van mij?
Omdat ik de wereld om mij heen alleen maar zie "jagen" ,wat doen wij ons zelf toch aan.
Met "moeten en willen".
Vaak kan het namelijk niet,of niet op dat ene moment of alleen op een andere manier.
Alleen dat accepteren  is zo moeilijk dat we er liever mee doorgaan.
Zie de afgelopen jaren.

De crisis wordt steeds meer voelbaar en komt dichterbij.
En ik denk dat we er doorheen komen met de aloude wijsheden van de mensheid.
 Neem genoegen met wat je heb en neem niet meer dan nodig.
Anders waren we al miljoenen jaren geleden al uitgestorven.

En nu laat ik u achter met wat mooie plaatjes.
Dit zijn de omslagen van de boeken, ze geven de inhoud weer en ik vind ze echt prachtig.
Ze zijn ontworpen door Pieter A.H. Hofman 
 
Dus mocht u ze een keer tegen komen,blader er voor de lol eens doorheen.
Al is het alleen maar om te lezen:Niets moet,maar er kan veel (deel:huishouden op rolletjes)

Toedels,Jet

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Aanbevolen post

Zondagse klanken

Tijd voor blote voeten muziek  met dit prachtige weer. Toedels, Jet