maandag 14 oktober 2013

Maandag:Wasdag

Ik zie het overal bij diverse consuminder en groene blogs:Zelf je wasmiddel maken.
Onze oma's deden het wekelijks op maandag : Wasdag, dus waarom niet een keer proberen.
Hier heb ik het recept vandaan, er zijn genoeg recepten en tutorials te vinden.

 Veel werk is het niet . In plaats van sunlight-zeep heb ik gewone huishoudzeep en een klein beetje van een Lush zeep gebruikt.Dit alles had ik thuis liggen.
Het is nu een week geleden en er zijn al een paar wassen gedaan met het wasmiddel.
Ik moet zeggen,ik ben niet ontevreden.
Met uitzondering van de sportkleding van m'n man.Hij loopt hard en zweet behoorlijk in synthetische kleding.Nou..... na twee wasbeurten rook het nog niet fris.Dat blijf ik dan maar wassen met het gewone wasmiddel. 
Ondanks dat blijft het een leuke besparing.

 Aan de was vandaag!

Toedels,Jet


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Aanbevolen post

Zondagse klanken

Tijd voor blote voeten muziek  met dit prachtige weer. Toedels, Jet