woensdag 21 november 2012

Bulgarije

Van de zomer in Bulgarije geweest met de dansgroep van mijn dochter.Naast het optreden in allerlei dorpen,kregen we ook de kans om rond te kijken.

Zoals in het dorp Koprivshtitsa
Rijke historie aan ambachten en textiele werkvormen.



En gereedschap om al dat moois te vervaardigen.
Schitterende klederdracht



Dit vond ik wel het allermooiste,een schitterend gevilte kleed.
Stel je toch eens voor hoeveel uren dat heeft gekost om dit te maken.


Tegen het einde van de tournee hebben we 2 keer de stad Plovdiv bezocht.
En ook daar veel ambachten.


Mijn wollige hartje ging er sneller van kloppen.
Klederdracht kostuums van 150 jaar oud door de handen gehad.
Die kunsten en ambachten mogen nooit verdwijnen.

Vanavond pak ik mijn haaknaald en ga weer stug oefenen.

Toedels Jet

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Aanbevolen post

Zondagse klanken

Tijd voor blote voeten muziek  met dit prachtige weer. Toedels, Jet