donderdag 19 januari 2012

Werk in Uitvoering

De blog ondergaat een opfris-beurt.Allerlei mogelijkheden,te veel om uit te kiezen.Kost wat tijd.

Ondertussen gaat het leven gewoon door.
Januari is altijd een maand van lijstjes,rekeningen en met frisse tegenzin acties oppakken.Een week-menu maken voor dat we boodschappen gaan doen is er zo een.Ik ben iemand die gerust een supermarkt binnenstapt en een half uur later in zichzelf mompelend vertwijfeld in andere mandjes/karretjes kijkt voor inspiratie.Sinds de instelling van de week-menu zo'n 2 jaar geleden kan ik het iedereen aanraden.
Je portemonnee is nog wel het meest blij.
.
Gerecht voor vandaag :Prol,een heerlijke prei/aardappel-soep.Gevonden in een winterboek met verhalen en winterse recepten.1x geprobeerd en iedereen was er tevreden over,dus gelijk in mijn recepten-boek geschreven.

Een overblijfsel van opgroeien op een schippers-internaat:de dagen hebben vaste basis-ingrediënten.Het is gek maar het zit zo in het systeem,ik kom er niet vanaf.
Honderden kinderen dagelijks iets voedzaam en gevarieerd te eten geven moet wel aan de hand van een verantwoord plan zijn gegaan.Scheelt mij weer denkwerk.Huize Gezelliebellie eet volgens het menu van een professionele kok,dat kan toch alleen maar goed zijn?

Toedels
Jet

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Aanbevolen post

Zondagse klanken

Tijd voor blote voeten muziek  met dit prachtige weer. Toedels, Jet