woensdag 25 mei 2011

Penelope

Ik heb de maffe gewoonte om dingen een naam te geven.Zo heet mijn fornuis BERTHA vanwege haar omvang.De pastamachien heet Plien en Brenda was mijn broodbakmachine.
Maar mijn beste maatje is mijn fiets.Ze brengt me van A naar B.Alles kan mee,de boodschappen,picknickspullen en zelf een keukenblok heeft ze voor me gesjouwd.Soms gaat er iets kapot door mij en dan lapt m'n man of de lokale fietsboer haar weer op.Het afgelopen jaar is ze beetje bij beetje uitbundiger geworden.Het begon met een fietsbeljasje daarna kwam er een grote mand voorop en die zat al gauw vol met bloemen.
En vorige week gebeurde er dit....ze stond netjes te wachten bij mijn werk en een groep toeristen verzamelde om haar heen om foto's te maken.Dat duurde wel 10 minuten want iedereen wilde met haar op de foto.Tja she's foxy!!
Trots fietste ik later terug naar huis en besloot haar een naam te geven.
Penelope...gebaseerd op de personage van Kirsten Vangsness- Penelope dat maffe kleurige mens achter de computers.En dat kleurige uitbundige..daar gaat het om.Dat past bij mijn fiets.


Toedels Jet

1 opmerking:

  1. Jet een betere naam is er niet voor je fiets ! Toppie !
    onze kat had BIJNA Abby geheten, maar het werd een mannetje en hij is niet zwart :)

    BeantwoordenVerwijderen

Aanbevolen post

Zondagse klanken

Tijd voor blote voeten muziek  met dit prachtige weer. Toedels, Jet