vrijdag 28 januari 2011

De rust is wedergekeerd in ons huisje.Nadat iedereen ziek is geweest (in verschillende mate ook nog eens) gaat het weer z'n gangetje.
En dan zie je dit in de tuin!!

De eerste sneeuwklokjes!!!Gelijk ook een paar klokjes naar binnen gehaald en die staan mooi te wezen op tafel.(lente kom maar snel!!)

De mutsjes voor India gaan goed,ik ben al bij nr 8 en ik ga tot het laatste eind van de bol.
Ik kreeg ook weer last van opruimkriebels en heb mijn werkplek aangepakt.Manlief heeft een plank gemonteerd in mijn kast en daar liggen al mijn stofjes op kleur te wachten om onder de naaimachine te gaan.En natuurlijk kom je dan ook weer projectjes tegen waar je vol enthousiasme aan begint maar dan toch niet het einde halen.Bijvoorbeeld een spijkerrok (uit de 80s van m'n moeder) die opgekort moest worden voor m'n dochter.Dat vond ik een partij eng,dikke jeans-stof omzomen pffff.ik ben altijd bang dat die naald breekt (spreek namelijk uit ervaring).Maar het is goed gegaan en dochter dartelt al rond in het rokje.En zo heb ik van al die kleine dingetjes die gedaan moeten worden.

Zoals ook weer een plan maken voor de moestuin.Wat ga ik dit jaar zaaien???
een heleboel...m'n boeken zijn weer uit de kast en pen en tuin-dagboek liggen ernaast.Ik heb nog een boekenbon liggen en ik denk dat ik nog een boek over groenten verbouwen ga aanschaffen(je vraagt je af hoeveel moet een mens hebben maar dat kan nooit genoeg zijn).Kan niet wachten om verse erwten te eten en worteltjes uit de grond te trekken,afspoelen en hup op je bord.Tomaten zijn vorig jaar redelijk goed gelukt en ik ga het weer proberen.Sla en paarse bonen en pastinaken zeker en nog veel meer.

aan de slag dan maar
toedels Jet

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Aanbevolen post

Zondagse klanken

Tijd voor blote voeten muziek  met dit prachtige weer. Toedels, Jet