maandag 19 april 2010

Lichter

Dat was het beste plan dit jaar tot nu toe: beginnen met de grote schoonmaak op m'n verjaardag.Het was/is nodig.
Ik maak me enorm schuldig aan bewaren.Want misschien kan ik het nog aan of heb ik het nog nodig of iemand anders kan het nog gebruiken dus tot die tijd bewaar ik het wel.
Dat betekende dus dat mijn klerenkast vol hing met kleding die ik echt niet meer van mijn levensdagen aan kan en dat er overal in huis spullen liggen die ik voor "anderen" bewaar(alleen die anderen weten dat niet).
Dus tijd om schoon schip te maken en zo heb ik in tot nu toe 3 vuilniszakken kleding weg kunnen geven en 2 tassen vol knutselmateriaal naar school gebracht.Het lijkt niet veel maar toch lucht het op vooral de kledingkast.
En nu is het een kwestie van bijhouden,mijn huis zal nooit en te nimmer een leeg steriel nest worden,ik hou van plantjes,prulletjes en kleuren.Sommigen zullen het druk vinden anderen gezellig,iedereen die mij een beetje kent weet dat het bij mij,bij ons moet ik zeggen hoort.Alleen is het makkelijk om er in door te slaan en dat is het ...balans vinden.
Ik ben dus nog lang niet klaar,ik vind het wel lekker,de hele tijd maak ik lijstjes om te doen en dat streep ik af.En dan sta je inderdaad een middag potten te schrobben in de tuin,in het zonnetje,netjes uit te stallen dat ze goed kunnen drogen zodat de kinderen op school ze leuk kunnen beschilderen.Win-win situatie toch?,ik een irritatie puntje minder en 31 kinderen die met een beschilderd potje thuis komen.
Ik ben een beetje m'n eigen Mr.Miyagi.

toedels Jet

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Aanbevolen post

Zondagse klanken

Tijd voor blote voeten muziek  met dit prachtige weer. Toedels, Jet