maandag 22 februari 2010

Dit en dat


Laatste weken druk in de weer met papier en schaar.Voor de school van m'n jongste dochter wat winters in elkaar geplakt.Zelfde idee als de valentijnslinger.Winterse plaatjes uit tijdschriften scheuren en sneeuwvlokken en letters knippen.


Deze troep is zondag veroorzaakt hahaha.Samen met een dochter knutselpakketjes samengesteld voor een voorjaarsmarkt op haar school.
Wat heb je nodig:Tonnen knutsels d.w.z stickers,labels,foam-plakkers,glitters,scrap-boek papier.Dan plastic zakjes die je goed af kan sluiten (ooit ergens in Gorinchem gekocht) en karton om netjes af te maken.Een paar goedwerkende stiften om de thema's per zakje op te schrijven.
Wij hebben thema's zoals:Liefde,Verjaardag,Meisjes en Jongens.
Dan hebben we ook nog regenboogkrijtjes gemaakt.(gelezen bij mypapercrane)
Eerst alle juffen en meesters langs gegaan voor restjes waskrijt.
Muffin bakblik voorzien van papieren cake vormpjes,oven voorverwarmen op 150 graden Celcius.De kleine stukjes waskrijt ontdoen van eventueel papieren omhulsels en verdelen over de vormpjes.Zelf heb ik het tot de helft gevuld.In de oven zetten en na 10 minuten kijken,als het goed is zie je dan al dat het aan het smelten is.Met een tandenstoker voorzichtig checken.Na weer 10 min checken en dan is alles wel een beetje gesmolten met de tandenstoker rustig roeren NIET TEVEEL zodat de kleurtjes een beetje door elkaar gaan.Het lijkt nu een beetje op vieze drap maar zodra het gaat stollen komt het helemaal goed.
Als ze afgekoeld zijn dan het papier er voorzichtig eraf halen en voila...ziedaar een regenboogkrijtje( foto's komen nog).Kinderen vinden dit helemaal te gek.
Hier hebben we ook pakketjes van gemaakt om te verkopen op de voorjaarsmarkt en al het geld gaat naar de Roparun.misschien dat we nog meer gaan vezinnen om te maken.

En dan nog iets.......

Zo kort bezig en dan al een blog-award.Dank je wel Viola!!!
De bedoeling is nu dat ik 7 dingen over mijzelf vertel en dan de award doorgeef aan 7 andere bloggers.

En dit kan ik jullie vertellen:

- Ik heb al mijn agenda's nog vanaf het eerste schooljaar voortgezet onderwijs.Ze liggen netjes op een stapel in een kast en zo nu en dan komt het voor dat ik er door heen blader.Sommige agenda's zijn mega in omvang vooral door plaatjes van allerlei bands en mooie mannen (sommige zijn nog steeds lekker hihihi)En eigenlijk ben ik weinig veranderd daarin alleen bewaar ik het nu op de computer.Echtgenoot moet ook altijd glimlachen als er weer een plaatje bij is gekomen.

- Al bijna 34 jaar en nog geen rijbewijs.En ik wil er ook geen.Waarom? gewoon daarom.
Alsof het leven geen zin heeft zonder rijbewijs.Er bestaat genoeg vervoer in de wereld waar ik gebruik van kan maken.Alleen dat kost meer tijd en moeite...prima ik hou zowiezo niet van haasten.En mijn paarse fiets en ik zijn heel tevreden met elkaar.

-Zodra ik brood ruik ontzettende trek krijg in.....brood!
Lekker met een beetje boter of met pindakaas en kaas.
MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM

-Zo trots ben op mijn dochters dat ik er van moet huilen.Ze zijn lief, grappig,creatief en 2 heel verschillende persoontjes.De schatten.

-Ik heb altijd een clowns-neus in m'n tas en zo nu en dan verras ik mensen daarmee.Gewoon omdat ik het leuk vind.Lachen is gezond.

-Graag britse films kijk,vol met humor en scherpe teksten.Love it.

-Yarn-bombing of guerilla-knitting/gardening me ontzettend gaaf lijkt om te doen maar in m'n eentje durf ik het niet.Ik ben zo'n enorme schijterd.

Zo dat is eruit.
En aan wie geef ik de award door?....
scrumdillydilly
skunkboycreatures
attic24
abeautifulmess
mypapercrane

toedels Jet

1 opmerking:

Aanbevolen post

Zondagse klanken

Tijd voor blote voeten muziek  met dit prachtige weer. Toedels, Jet